Dlaczego potrzebujesz systemu zarządzania treścią?
Pierwsze kilka stron HTML łatwo jest napisać szybko. Podobnie kilka nazw plików, które należy połączyć, można zapamiętać. Ale przychodzi czas, kiedy witryna osiąga rozmiar ponad stu stron i zaczyna ją współtworzyć kilku pracowników.
Wtedy pojawia się potrzeba użycia systemu do zarządzania treścią (Content Management System):
-
Koniec z centralną pielęgnacją treści.
Czasami webmaster ginie w powodzi życzeń zmian witryny lub agencja, która wykonała serwis dla Twojej firmy, nie może dalej współpracować. Często teksty ze zmianami na stronach są wysyłane faksem lub e-mailem do agencji pielęgnującej Twoją witrynę w celu konwersji lub przepisania i umieszczenia na witrynie. Jest to czasochłonne, drogie i często prowadzi do błędów i nieporozumień.
-
Twoi współpracownicy nie powinni być powstrzymywani przez nieznajomość kodu HTML.
Jeśli ktoś chciał umieścić aktualne wiadomości na witrynie, musiał znać HTML lub JavaScript. Było to zadanie skomplikowane i często w związku z tym zaniedbywane. Każdy powinien uaktualniać to, do czego ma uprawnienia. Pracownik działu marketingu powinien mieć możliwość samodzielnego uaktualniania swoich stron, nie powinien jednak zmieniać menu głównego, czy stron Zarządu.
-
Ujednolicony wygląd graficzny zamiast chaosu.
Kiedy każdy dział pracuje nad swoją częścią witryny - często okazuje się, że nie zgadza się kolor, logo jest niewłaściwe, czcionka inna - i wspólna identyfikacja wizualna firmy nie jest jednolita.
-
Zawartość, nawigacja i struktura stron www muszą zostać rozdzielone.
Na stronę HTML składają się wszystkie informacje: tekst, łącza, obrazy. Ale co w sytuacji, gdy chcemy zmienić projekt stron nie tracąc istniejącej zawartości?
-
Lepiej kontrolować: Nie wszystko powinno być opublikowane.
Nie wszystko, co zostało napisane, powinno zostać bez sprawdzenia opublikowane. Proces uwalniania zapewnia odpowiednią jakość treści.
-
Nigdy więcej "martwych łączy”.
Co jest bardzie frustrujące dla serfującego po Internecie niż "Błąd 404 - nie znaleziono strony"?
-
Zawartość może być używana elastycznie.
Teksty i obrazy są wartościowym dobrem, szkoda byłoby, więc wykorzystać je tylko jeden raz.
-
Posiadasz ciągłą kontrolę nad wyglądem stron.
Efektywna praca jest możliwa tylko wtedy, gdy redaktor ma możliwość natychmiastowego sprawdzenia jej rezultatu.